بسمه تعالی

با سلام و احترام و تبریک ایام اعیاد شعبانیه خدمت اعضاء و سهامداران محترم ، در راستای اطلاع رسانی شفاف و آگاهی بخشی و با توجه به اتفاقات خوب صورت گرفته در طول سال جاری در پروژه سیمرغ اسلامشهر ، خلاصه ای از وضعیت موجود پروژه و اقدامات انجام شده و در دست انجام را که در قالب پستهای پیج اینستاگرام تعاونی ( به آدرس _t4vk.ir ) منتشر شده ، بعنوان گزارش پایان سال به استحضار می رساند:

الف: قطعات تفکیکی در خوشه های چهارگانه

۱. تاکنون پس از اخذ اسناد تفکیکی کلیه قطعات پروژه با توجه به در خواست سهامداران محترم تعداد ۲۸ قطعه در قالب تعداد ۴۱۰ سند بنام اعضای محترم منتقل گردیده است.

٢. صدور دستور نقشه و پروانه ساخت قطعات مسکونی که به دلیل اختلاف بجای مانده با شهرداری اسلامشهر ناشی از بدهی حدود ۴٠ میلیارد تومانی پروژه سیمرغ به شهرداری موضوع صدور پروانه ساخت ٩۵ برج ٢٣ طبقه ( ده هزار واحد مسکونی) و اختلاف نظرهای شرکای پروژه با شهرداری درخصوص محوطه‌سازی، خیابان کشی و همچنین هزینه‌های مربوط به انتقال اسناد قطعات با کاربری خدمات شهری بنام شهرداری لاینحل مانده بود که با پیگیری‌های شبانه‌روزی، پیوسته با امضای توافق نامه‌هایی که قبلا به آگاهی رسیده است عملیاتی شده و با ترهین اسناد مالکیت ۵ قطعه مسکونی از زمین‌های پروژه بنام شهرداری اسلاشهر توسط شرکای پروژه مبنی بر تعهد مالکین جهت انجام تکمیل محوطه‌سازی به ازای هر شریک یک قطعه که سهم تعاونی مسکن شماره ۴ کارکنان وزارت کشور یک قطعه ۵۴۰ مترمربع بوده است؛ کلیه موانع پیش رو رفع و هم اکنون بدون هیچ مشکلی صدور دستور نقشه قطعات مورد درخواست صادر می گردد.

۳. در این راستا تاکنون تعداد ۲۵ دستور نقشه از قطعات مربوط به این تعاونی که ۱۴ قطعه آن مربوط به قطعات بنام تعاونی برای ساخت واحدهای مسکونی متقاضیان ساخت توسط تعاونی در خوشه‌های ۴ گانه بوده و مابقی متعلق به سهامداران محترم که اسناد قطعات بنام آنها منتقل گردیده می باشد.

– به منظور تسهیل در روند صدور پروانه ساختمانی قطعات مسکونی و کمک به سهامداران محترم و صرفه جویی در هزینه و وقت عزیزان، هیئت مدیره تعاونی با اکثریت قاطع تصویب و مقرر نمودند بابت هزینه های صدور دستور نقشه و پروانه ساختمان طراحی و هزینه های نظام مهندسی توسط تعاونی از محل زمین‌های مازاد(غیر هندسی ) تامین و پرداخت گردد و از این بابت هیچ گونه وجهی از اعضای محترم اخذ و مطالبه نگردد. این مصوبه شامل کلیه سهامداران از جمله آنهایی است سند گرفته‌اند.

۴. در این راستا قرارداد طراحی فی‌مابین تعاونی و شرکت‌های مشاور به نمایندگی آقایان مهندس هودی و مهندس روزبهانی با اخذ حدود ۵۰ % در صد تخفیف نسبت به تعرفه نظام مهندسی منعقد گردیده و هم اکنون دستور نقشه های صادر شده به ترتیب تحویل و در حال طی مراحل صدور پروانه می باشند و ان شاالله فاز اول پروانه های ساختمانی قبل از پایان سال جاری اخذ و عملیات ساختمانی آنها برای متقاضیانی که تقاضای ساخت توسط تعاونی داده اند آغاز خواهد شد .لازم بذکر است همانند برج های مسکونی تخصیص واحد سهامداران محترم بر اساس امتیاز بندی مصرح در اساسنامه شرکت و بر پایه میزان در زمان واریزی سهامداران محترم انجام خواهد شد. بنابراین ضروریست دوستان عزیزی که تقاضای ساخت داده اند به منظور حفظ اولویت و ارتقای امتیاز خود نسبت به پرداخت بخشی از هزینه های ساخت اقدام نمایند. این موضوع در گزارش پایانی سال ۹۹ نیز به آگاهی همگان جهت ایجاد فضای رقابتی عادلانه بین اعضاء رسیده است. بدیهی است، بزودی پس از نهایی شدن نقشه های قطعات مسکونی در هر ۴ خوشه و تعیین دقیق متراژ واحد های هر خوشه برآورد هزینه های ساخت انجام و با کسر مبلغ قدرالسهم تجاری و آموزشی متعلقه هر عضو و وام بانکی مقرر اطلاع رسانی دقیق برای عقد قرارداد ساخت به همراه نحوه پرداخت هزینه های مربوط خدمت سهامداران محترم تقدیم خواهد شد.

۵. ب: برج های مسکونی

پس از تحویل واحدهای برج ۱۰۹ در سال ۱۳۹۷ و سه برج ۱۰۲ و ۱۱۱ و ۱۰۴  نیز بعد از  تکمیل و وصل انشعابات آب و برق و گاز تحویل گردیده و انشعاب فاضلاب نیز با پیگیری های مکرر توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان اسلامشهر در حال اجرا می باشد. هم اکنون در هر چهار برج سکونت صورت پذیرفته و زندگی در جریان می باشد.

۶ . قرارداد ساخت ۴ برج دیگر از ۶  برج باقی‌مانده با مجری به صورت دستمزدی و تأمین مصالح توسط کارفرما منعقد گردیده و با توجه به اتمام کار طاقت‌فرسای بازبینی و ارتقاء نقشه‌های معماری و سازه عملیات اجرای ۲ برج ۱۰۶ و ۱۰۸ با نقشه‌های بهینه‌سازی شده آغاز گردیده و در مرحله اجرای فونداسیون می‌باشد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس زمانبندی که بزودی ارائه خواهد شد طی سه سال برج‌های مذکور تکمیل و تحویل خواهد شد.

۷. به منظور رعایت عدالت و حفظ قدرت مبالغ واریزی سهامداران محترم با توجه به تلاطمات شدید اقتصادی سال‌های اخیر بر اساس مصوبه هیئت مدیره تعاونی به ازای مبالغ پرداختی اعضای محترم تا ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ قیمت هر متر مربع واحد مسکونی چهار برج در حال ساخت هر متر مربع ۲،۵۰۰،۰۰۰ میلیون تومان محاسبه و مابقی متراژ واحد مسکونی براساس قیمت تمام شده روز البته، پس از کسر قدرالسهم تجاری و آموزشی هر عضو محاسبه خواهد شد.

۸ . پس از اتمام فرآیند ترهین اسناد توسط شرکاء در رهن شهرداری، قرارداد تکمیل محوطه‌سازی و خیابان‌کشی مجموعه سیمرغ با مبلغی حدود ۱۳ میلیارد تومان با پیمانکار ذی صلاح منعقد و قرارداد مذکور در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۳ مورد تأیید و تصویب شرکاء پروژه قرار گرفت و مقرر شد عملیات اجرایی با محوریت دفتر فنی این تعاونی بزودی آغاز گردد.

در این راستا پیمانکار مربوطه از روز چهار شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ اقدام به تجهیز کارگاه و انتقال ماشین آلات مورد نیاز و راه‌اندازی بچینگ در خصوص تولید بتن نموده است؛ تا ان شاءالله پس از ابلاغ رسمی قرارداد عملیات اجرایی با سرعت آغاز گردد.

 

۹ . با پیگیری‌های مستمر و شبانه‌روزی، سه راه گیری خط ۵۰۰*۷۰۰ تأمین آب شرب مجتمع سیمرغ در راستای تأمین آب مناسب و جلوگیری از افت فشار در هنگام پیک مصرف در مجموعه مذکور به استعداد ۱۰۰۰۰( ده هزار ) واحد مسکونی و دیگر سرانه‌های خدماتی متعلقه توسط سازمان آب و فاضلاب شهرستان اسلامشهر به کارفرمایی تعاونی مسکن شماره ۴ کارکنان وزارت کشور در مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ انجام گردید.

با تشکر

مدیر عامل تعاونی مسکن شماره ۴ وزارت کشور

ابوالفضل آسیابی