بسمه تعالی

گزارش مختصری از عملکرد شرکت تعاونی در سال ۱۳۹۹

با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه و عرض شاد باش فرا رسیدن نوروز باستانی خدمت اعضاء و سهامدارن محترم و آرزوی سلامتی و خلاصی هرچه سریعتر بشریت از دست ویروس منحوس کووید ۱۹ گزارش مختصری از آخرین وضعیت پروژه های در دست اقدام تعاونی مسکن شماره ۴ کارکنان وزارت کشور را تقدیم می نمایم.

گزارش کامل و جامع در اولین  مجمع عمومی پیش رو تقدیم خواهد شد .

✅برجهای مسکونی:

۱-پس از تجربه موفق در تحویل و اسکان واحدهای مسکونی ۱۰۹ در سنوات گذشته خوشبختانه علی‌رغم تبعات منفی و کمرشکن ناشی از مشکلات پیش آمده در اقتصاد کشور و افزایش سرسام‌آور و لحظه‌ای قیمت‌های مصالح و تجهیزات به هر ترتیبی بود به حول و قوه الهی و صبوری و حمایت سهامداران معزز برجهای ۱۰۲ و ۱۱۱ نیز تکمیل و تحویل گردیده ودر حال تحویل می‌باشد.

برج ۱۰۴ نیز با نصب کابینت آشپزخانه‌ها و‌کمد دیواری‌ها که قرارداد آن منعقد و کار نصب شروع شده است انشاءالله بزودی  تکمیل و تحویل خواهد شد.

۲- انشعابات آب ، برق و گاز هر ۴ برج وصل شده و در سه برج ۱۰۹،۱۰۲ ،۱۱۱ در حال استفاده و  بهره برداری میباشد در برج ۱۰۴ نیز  آب و برق آماده بهره برداری و گاز نیز در حال طی مراحل تایید نهایی توسط ناظران نظام مهندسی می باشد.

۳- قراداد اجرایی دو برج از ۶ برج باقی مانده با پیمانکار منعقد شده و انشاءالله پس از بازبینی و تطبیق و ارتقاء نقشه ها توسط مشاور طراح بلافاصله عملیات ساخت آنها  شروع می گردد. پس از آن قرارداد دو برج دیگر نیز منعقد خواهد شد تا انشاءالله با ساخت همزمان ۴ برج دیگر کلیه سهامداران محترم ِ متقاضی برجها پوشش داده شده و تعیین تکلیف گردند.

قطعات تفکیکی زمینها :

۱ همانطور یکه در گزارش قبلی عنوان شده بود اسناد تمام قطعات زمینها با کاربری های مختلف مصوب کمسیون ماده ۵ استان تهران اخذ و در طول سال با توجه به درخواست سهامدارن محترم ۳۳۰ سهم در قالب قطعات مسکونی خوشه های ۴،۳،۲،۱ انتقال سند بنام صاحبان امتیاز انجام گردید و بدین ترتیب با احتساب ۳۸۰ واحد مسکونی ساخته شده ۷۱۰ نفر از اعضاء و سهامداران تعاونی تعیین تکلیف و از عضویت تعاونی خارج می شوند. ناگفته نماند قدرالسهم سهامدارن محترم در واحدهای مسکونی برج ها  از  سرانه های تجاری، آموزشی و‌ مازاد سرانه های مسکونی در روند ساخت برای آنها محاسبه و از قیمت تمام شده کسر گردیده است .

اما قدرالسهم مذکور برای سهامدارانی که سند قطعات زمین در خوشه های ۴ گانه به نامشان منتقل شده همچنان بر عهده تعاونی باقی مانده و پس از فروش همانند دیگر اعضاء از آن بهرمند خواهند شد .

۲- از ابتدای سال ۱۳۹۹ پیگیری اخذ پروانه های ساختمانی شروع و اقدامات متعددی جهت رفع موانع و چالش های پیش روی صدور پروانه انجام و نتایج خوبی به شرح ذیل حاصل شد :

۲-۱: پس برگزاری جلسات متعدد با مساعدت مسئولین محترم سازمان شهرداری ها با شهردار محترم اسلامشهر توافق شد ضمن تمدید پروانه ۱۴ برج از ۹۵ برج مسکونی طرح قبلی، صدور پروانه ساختمانی با قیمت زمان صدور جواز قبلی انجام و برای قطعات خوشه های ۴ گانه پروانه ساختمان با طی مسیر قانونی و شروع انتقال اسناد زمین های های متعلق به سهم شهرداری با لحاظ تخفیفات قانونی صورت پذیرد. در این راستا اسناد ۱۰ قطعه از قطعات سهم شهرداری به نام شهرداری منتقل و مقرر هست بقیه نیز منتقل گردد.

۲-۲: در راستای اجرای توافق مذکور پرونده کهنه و مزمن تسویه عوارض نوسازی و پسماند مجموعه سیمرغ بعنوان رفع اولین مانع صدور پروانه ساخت با پرداخت مبلغ ۱/۴۴۸/۰۰۰/۰۰۰ تومن توافق و با پرداخت آن به حساب شهرداری اسلامشهر مختومه گردید، و بدین ترتیب برای تمام قطعات کد نوسازی تعریف و آماده صدور دستور نقشه شد .

۳-کار بسیار بزرگ و مهمی که  در راستای رفع موانع و چالش های پیش روی صدور پروانه ساخت علاوه بر موارد مذکور  انجام شد و مورد اختلاف کارشناسان دفتر فنی مهندسی تعاونی و کارشنان شهرداری بود میزان سطح اشغال قطعات مسکونی بود که خوشبختانه با تلاش مجدانه و اقامه دلایل متقن سطح اشغال  ( ۲+۶۰٪) مساحت تمام قطعات مسکونی بجای ۵۵٪ سطح اشغال قطعات بر اساس طرح تفصیلی شهر اسلامشهر تعیین و در اوایل اسفندماه سال ۹۹ به تصویب کمسیون ماده ۵  شورای عالی معماری و شهرسازی استان رسید که انشاءالله بزودی ابلاغ و دستور نقشه ها بر اساس آن صادر خواهد شد و این امر ارزش افزوده فوق العاده برای قطعات مسکونی مجموعه سیمرغ در مقایسه با نقاط دیگر شهر را ایجاد خواهد کرد

۴- با توجه به رفع موانع صدور پروانه ساخت ۱۶ قطعه از قطعات مسکونی از هر ۴ خوشه انتخاب و برای صدور دستور نقشه واخذ پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر تشکیل پرونده گردیده است در این راستا  نقشه های معماری تهیه و آماده ارائه شده و مقرر هست بلافاصله پس از ابلاغ ضابطه سطح اشغال مذکور پروانه اخذ و ساخت واحدها برای سهامدارنی که متقاضی ساخت توسط تعاونی هستند شروع گردد در این رابطه برخی از متقاضیان اقدام به واریز مبالغی بعنوان پیش پرداخت ساخت نیز نموده اند لذا کلیه عزیزانی که با امضاء فرم ساخت توسط تعاونی خواهان ساخت واحد خود می باشند می توانند مبالغی را بعنوان پیش پرداخت ساخت واریز نموده و با افزایش امتیاز خود هنگام انتخاب واحد از آن بهرمند شوند. بدیهی است پس از اخذ جواز ساخت قیمت تمام شده و نحوه پرداخت محاسبه و اعلام خواهد شد .

سالی پر از خیر و برکت ، شادی و تندرستی ، خلاصی بشریت از بیماری کرونا ، گشایش اقتصادی و کاهش تورم و به ثمر رسیدن پروژه های تعاونی را برای همه اعضا و سهامداران محترم آرزومندم.

 

                                                                                                                                                                ابوالفضل آسیابی

                                                                                                                                                                      مدیرعامل