بسمه تعالی

 

خلاصه گزارش عملکرد شرکت تعاونی مسکن شماره ۴ کارکنان وزارت کشور در سال ۱۳۹۸و زمان آغاز به کار دفتر تعاونی در سال ۱۳۹۹

با سلام و عرض شادباش ایام نوروز باستانی خدمت یکایک اعضاء و سهامداران محترم و آرزوی رفع هر چه سریعتر بلیه بیماری نوپدید کرونا از سر جهانیان از جمله ملت شریف ایران بنا به سنت سال­ های پیش گزارش مختصری از آخرین وضعیت پروژه ­های تعاونی را در دو بخش قطعات تفکیکی زمین­ها و برج­های مسکونی تقدیم می نمایم. انشاالله گزارش کامل­تر در مجمع عمومی سال ۱۳۹۹ به استحضار خواهد رسید.

۱-قطعات تفکیکی زمین های پروژه سیمرغ اسلامشهر

همانطوریکه مستحضرید بالاخره پس از کش و قوس­ های فراوان و تلاش­های بی­شائبه شبانه روزی در مهر ماه سال ۱۳۹۸ تفکیک پلاک ثبتی ۱۰۲۱۴فرعی  از اصلی ۴۷ موسوم به پروژه سیمرغ اسلامشهر بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان تهران انجام و کلیه اسناد قطعات تفکیکی به تعداد  ۵۷۰ قطعه در قالب کاربری­ های مختلف بنام پنج شریک پروژه و شهرداری اسلامشهر ناشی از اعمال اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری­ ها صادر گردید که از این تعداد ۱۹۳ قطعه با کاربری های به شرح ذیل بنام تعاونی مسکن شماره ۴ کارکنان وزارت کشور منتقل گردید.

قطعات در سهم تعاونی مسکن شماره ۴ کارکنان وزارت کشور

کاربری توضیحات متراژ قطعات ( مترمربع) تعداد قطعات

مسکونی

۱۰قطعه برج های مسکونی به مساحت ۲۲۲۱۳.۸۹ مترمربع

۱۰۲,۲۳۷.۳۵

۱۷۸
۶۶قطعه ۴۰۰ مترمربع( خوشه یک)  به مساحت ۲۶۴۰۰مترمربع
۱۵قطعه ۳۵۲ مترمربع( خوشه دو) به مساحت ۵۲۸۰مترمربع
۱۷قطعه ۵۶۵ مترمربع ( خوشه سه) به مساحت ۹۶۰۵مترمربع
۵۵قطعه ۵۴۰ مترمربع (خوشه چهار) به مساحت ۲۹۷۰۰مترمربع
۱۵قطعه غیرهندسی به مساحت ۹۰۳۸.۴۶مترمربع

تجاری

۹قطعه  به مساحت۹۴۱۸.۲۳ مترمربع

۹۴۱۸.۲۳

۹
آموزشی

۵قطعه به مساحت۳۷۰۵۳.۷۸ مترمربع

۳۷۰۵۳.۷۸

۵

فاقد کاربری

۱قطعه به مساحت۵۳۵.۸۴ مترمربع

۵۳۵.۸۴

۱

تعداد کل قطعات

۱۹۳

متراژ کل قطعات در سهم تعاونی مسکن شماره ۴ کارکنان وزارت کشور (مترمربع) ۱۴۹,۲۴۵.۲۰

مترمربع

متعاقب آن ضمن اطالاع رسانی به اعضا محترم سه گزینه

الف: در خواست اخذ سند بدون پروانه ساخت

ب: در خواست اخذ سند با پروانه ساخت

ج: درخواست ساخت واحد مسکونی توسط تعاونی

دراختیار سهامداران محترم قرارداده شد تا هر کدام از اعضاء با توجه به شرایط خود گزینه مورد نظر را با تکمیل فرم­ های مربوطه انتخاب نمایند. در این راستا تاکنون تعداد ۹۷۴ نفر از اعضاء اقدام به تکمیل فرم­ های مربوطه نموده و نسبت به تعیین تکلیف خود اقدام کرده ­اند که از این تعداد ۷۰ نفر گزینه اخذ سند بدون پروانه ساخت و ۷۷۳ نفر گزینه اخذ سند با پروانه ساخت، ۱۳۱ نفرنیز تقاضای ساخت واحد مسکونی توسط تعاونی نموده ­اند.

خرسندیم اعلام نماییم از این تعداد چهار قطعه به مرحله صدور سند بنام اعضاء رسیده و با حضور مالکین محترم در دفترخانه ۵۷۴ تجریش پروسه صدور سند به اتمام رسیده و بزودی اسناد صادره تحویل خواهد شد؛ ضمناً  قدرالسهم هر کدام از اعضاء از محل سرانه های تجاری و آموزشی پس از اخذ سند و تسویه عضو با تعاونی نزد شرکت محفوظ بوده که پس از فروش به حساب آنها واریز خواهد شد.(گزارش مصوراز مراحل صدور اسناد)

همچنین پیگیری­ های بی وقفه و تشکیل جلسات متعدد با مسئولین ذی­ ربط شهرداری اسلامشهر از جمله در جلسه با آقای دکتر طلا شهردار اسلامشهر انجام شده و با ارائه تفاهم­ نامه پیشنهادی به شهرداری در خصوص چگونگی اخذ پروانه ساخت، پیشرفت ­های نسبی در این خصوص بعمل آمده است به امید خدا در سال جدید پس از رفع حالت اضطراری حاکم بر کشور کار اخذ پروانه ساخت بعنوان اولین وظیفه کاری تعاونی با حدت و شدت هر چه تمام ­تر تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت تا انشاءالله پس از اخذ پروانه ساخت بلافاصله ساخت واحدهای مسکونی (برج های باقی مانده و قطعات خوشه های چهار گانه) آغاز گردد.

۲-برجهای مسکونی

الف:برج ۱۰۹ : همانطوریکه مستحضرید برج ۱۰۹ به تعداد ۹۵ واحد مسکونی از حدود یک و نیم سال پیش تحویل اعضاء محترم گردیده و خوشبختانه با اسکان اکثریت قریب به اتفاق واحدها زندگی در برج مذکور در جریان می ­باشد.(تصاویر و فیلم های مربوط به برج ۱۰۹)

ب: سه برج ۱۰۲و ۱۰۴و۱۱۱ : در سال ۹۸ علی رغم وجود مشکلات و موانع متعدد از جمله افزایش شدید قیمت  مصالح و دستمزدها و گرفتاری­ های متعددی که در سال ۹۸ سراسر کشور را متأثر خود نمود؛ عملیات نازک کاری هر سه برج بدون وقفه ادامه پیدا کرده ­است و به مراحل پایانی نزدیک شده است بطوری که واحدهای برج ۱۰۲ از طبقه ۱۵ آماده تحویل موقت و برج ۱۱۱ نیز تا پایان بهار ۹۹ و برج ۱۰۴ نیز در تابستان سال ۹۹ آماده تحویل خواهد شد. (تصاویر مربوط به برج های ۱۰۲، ۱۰۴ و ۱۱۱)

لازم به ذکر است برای هر چهار برج خرید انشعابات آب و فاضلاب انجام شده برای برج ۱۰۹ خرید انشعاب گاز نیز انجام و وصل شده است و برای سه  برج دیگر نیز موافقت اصولی با شرکت گاز صورت پذیرفته و در حال انجام مراحل می­ باشد. انشعاب برق هر چهار برج نیز با اداره برق استان نهایی گردیده و در مرحله واگذاری مکان برای ایجاد پست و عقد نهایی قرارداد می­ باشد.

 ۳-با توجه به ابلاغ مراجع ذی صلاح مبنی بر لزوم تعطیلی کلیه فعالیت های ساختمانی از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ فروردین ۹۹ در استان تهران به آگاهی می رسانم اولین روز کاری دفتر تعاونی به فضل الهی ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ خوهد بود. 

لذا عزیزانی که قصد تسویه حساب بدهی خود و واریز وجه به حساب تعاونی را دارند می توانند از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی سایت رسمی تعاونی و یا از طریق مراجعه شعب بانک های دارای حساب تعاونی که لیست آنها به پیوست می باشد، اقدام نمایند و رسید آن را پس از تعطیلات به دفتر تعاونی تحویل نمایند.

آدرس شماره حساب ها و شباهای تعاونی مسکن

سالی پر از خیر و برکت و شادی و تندرستی و به ثمر رسیدن پروژه های تعاونی برای همه اعضا و سهامداران محترم آرزومندم.

                                                                                                                                                                                                                                                                   با تشکر

  ابوالفضل آسیابی

                                                                                                                                                                                                                                                                    مدیرعامل